Rodzaje treningów

Trening kulturystyczny

Trening siłowy – „body building system” – polega na bardzo wszechstronnym ćwiczeniu muskulatury a szczególnie tych grup mięśniowych, od których zależy harmonijna budowa ciała. W systemie tym wykorzystuje się szereg przyrządów.

System ten oparty jest na znanych i opisanych zasadach.
W tym systemie szczegółowo opracowana jest organizacja, która pozwala, zależnie od indywidualnych możliwości, dokładnie dawkować obciążenie oraz kontrolować postępy w treningu. Ponadto system ten pozwala na dość wszechstronne rozwinięcie muskulatury, w tym jej siły, kształtuje poprawną sylwetkę i harmonijną budowę ciała.

Trening nowicjuszy

Nowicjusze nie powinni naśladować treningów najlepszych mistrzów. Nie powinni też wykonywać różnego rodzaju technik ekstremalnych: -Wymuszone powtórzenia
-Częściowe powtórzenia
-Serie z redukcją obciążenia
-Super serie
-Upadek mięśniowy
-Ćwiczenia izolowane

Początkującemu naprawdę wystarczy wykonywać ćwiczenia do nieudanego powtórzenia.

Nowicjusze powinni realizować programy treningowe, które zawierają ćwiczenia podstawowe, najlepiej na wolnym obciążeniu (bez użycia maszyn specjalistycznych).

Nie powinni stosować wyżej wymienionych ćwiczeń izolowanych, ponieważ nie posiadają umiejętności wyczuwania prawidłowej pracy mięśni, a wobec tego nie umieją prawidłowo kierować ich bieżącym zaangażowaniem.

Plany treningowe dla początkujących służą przyzwyczajeniu organizmu do nowej formy treningu i mają dawać możliwość poznania najważniejszych ćwiczeń i przyrządów (jeżeli uczęszczacie do klubu). Przerwy między poszczególnymi seriami powinny wynosić 45-90 sekund. Ćwiczenia powinny być zmieniane co 3-4 tygodni, aby po 3-4 fazach tego planu poznać dużą porcję ćwiczeń podstawowych. Po tym okresie organizm powinien być przyzwyczajony do treningu z obciążeniem i wówczas można przejść do bardziej intensywnego treningu.

Przedstawię program treningowy dla nowicjuszy, będzie programem dla osób nie mających czasu i dużych funduszy.

W opisanym programie treningowym będą miały zastosowanie następujące sprzęty treningowe: ławka uniwersalna J-04, dwie sztangielki skręcane i sztanga 185 cm (wszystko do nabycia w sklepie w Gdyni, ul. 10-lutego 37, Polska. Obejrzeć można w ofercie sklepu – sprzęt rekreacyjny).

Comments are closed.